søndag den 18. februar 2024

Onkos af Jeanette Varberg

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner 

Efter at have fuldt med på sidelinjen via Instagram i forfatterens kræftforløb var jeg ikke i tvivl om at jeg ville læse Onkos. Efter at have hentet bogen på biblioteket, sad jeg og bladrede lidt i den. Det var egentlig ikke min mening at gå i gang med læsningen lige der. Jeg ledte mest efter et billede, som jeg mente at kunne huske fra Instagram og som jeg ville vise min mand, men pludselig var jeg fanget og de første 25 sider læst. 

Der er noget særligt over de personlige beretninger som ofte gør at de fanger, dertil kommer at forfatteren er en meget dygtig formidler af faglige emner + så er hun lidt nørdet (hvilket er et kæmpe plus). Som læser af bogen mærker man tydeligt, at forfatteren har sat sig godt ind i sit stof, simpelthen fordi det interesser hende at blive klogere og dette ønske om viden, fakta, bær bogen og fortællingen frem.

Jeg gik nok rundt, som så mange andre, med en idé om at kræft var en slags livsstilsygdom - og jeg kunne ikke have taget mere fejl. Kræft er et urmonster - næsten lige så gammel som livet selv. Tak for at gøre mig klogere Jeanette. 

Denne bog bør ligge i alle venteværelser på sygehuse med kræftafdelinger.

En kæmpestor anbefaling heraf. 

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Politiken 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du så være stille af David Sundin

Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner   Forfra. Igen. Det er min tur nu! Kan en børnebog blive en yndlingsbog allerede første aften? Svaret er: Ja. ...