mandag den 13. marts 2023

Zarens datter af Gill Paul

 Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner 

Bogen foregår i to tidslinjer, den ene i nutiden og den anden med start omkring 1914. I nutiden følger vi Kitty - en kvinde som arver en forladt hytte ved en sø fra en oldefar hvis herkomst familie aldrig har snakket højt om. I 1914 følger vi selv samme oldefar i hans ungdomsår som soldat i Zargarden i Rusland. 

Første del af bogen fangede mig. Historien om den unge soldat Dmitrij og hans kærlighed til storfyrstinde Tatjana er spændende, og de historiske detaljer giver et rigtig fint indblik i en periode af Ruslands historie. Særligt beskrivelserne af den lidt naive Zarfamilie og deres uvidenhed overfor de forhold som de almindelige russere lever og kæmper under i 1. verdenskrig gjorde at jeg synes bogens sider fløj afsted under læsningen. 

Kittys (nutiden) historie fangede mig desværre aldrig rigtig. Jeg rullede konstant øjne af de valg hun træffer efter at have opdaget sin mands utroskab og jeg gik desværre hen og blev temmeligt irriteret på hende mod slutningen af bogen.

Alt i alt en middel læseoplevelse. 

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Hr. Ferdinand og er modtaget som et anmeldereksemplar. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er en kat af Kristoffer J. Andersen

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner Du er en kat og er i sommerhus. Du er en kat, men du bestemmer selv hvilken kat du er. Du tager selv valgene ...