lørdag den 30. maj 2020

Kvantespring af Lise Villadsen



Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner 

Denne bog er intet mindre end et lille mirakel. Nærværende, relevant og velskrevet så man får gåsehud af at læse den.

Vi følger de to søskende Cecilie og Astrid som går i henholdsvis 3.g og 1.g, samt deres forældre og deres venner. Cecilie lider af svær angst og hendes kamp mod sygdommen påvirker alle omkring hende. 

Lise Villadsen formår at skrive hver og en af personerne så realistisk, at jeg sidder tilbage med en følelse af at kende dem alle personligt. Mere end det faktisk, jeg forstår hver eneste person - jeg kan mærke knuden i maven på Astrid, jeg føler Cecilies tåre på min kind, jeg er moderen som står og laver mad i køkkenet mens hendes familie falder fra hinanden og jeg er faderen som snørre løbeskoene for at slippe væk fra det hele. 

Læs denne bog uanset hvad du ellers allerede har planlagt at læse i år - den er fuldstændig fantastisk. 

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Gyldendal. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vindmageren af Maja Lunde

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Venskab, krig, tilgivelse og barndom er nogle af emnerne i fortællingen. Det er tunge emner, men med den ret...