tirsdag den 25. juni 2024

Magik af Angie Sage

 Anmeldelse 2 ud af 5 stjerner 

En magisk fortælling om familie. 

Normalt holder jeg meget af middlegrade fantasy, men denne bog er undtagelsen hertil. ALT for mange unødvendige ord, sætninger, forsøg på morsomheder og fyld, tager fuldstændig tempoet ud af fortællingen. 

Forfatteren har trukket kraftig på Ringenes herre bøgerne - bl.a. ved navngivning af en vej, en magisk ring som tilpasser sig bæreren i størrelse der findes i en hule og som bliver dyrbar for finderen m.v. Som fan af LOTR forstår jeg godt lysten til at plagiere Tolkien, men lad nu vær med at gøre det så åbenlyst idé forladt. 

Bogens store "overraskelse" som bliver afsløret i de sidste kapitler vil for selv den mest søvnige læser have været åbenlyst de sidste 250 sider. 

Dertil kommer at karakterene er flade og selve handlingen kedelig.

Ikke en bog for mig. 

Og hvis jeg ikke allerede var træt af bogen da jeg endelig nåede til slutningen, så blev jeg det da ved læsningen af de fuldstændig unødvendige afsluttebde beskrivelser af bikarakterenes liv og levned 🙃

- Yvonne 

Bogen er første del af serien om Septimus Heap og er udgivet på forlaget Gyldendal. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er en kat af Kristoffer J. Andersen

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner Du er en kat og er i sommerhus. Du er en kat, men du bestemmer selv hvilken kat du er. Du tager selv valgene ...