torsdag den 23. januar 2020

Ørkenspyddet 1 af Peter V Brett


Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner 

Bogen er en rimelig 2ér, men så heller ikke mere.

Vores 3 hovedpersoner fra bog 1 fylder ca. halvdelen af bogen, og denne del er velskrevet og interessant at læse. Der er god fremdrift i historien, nye dilemmaer opstår og personerne udvikler sig.

Den anden halvdel af bogen optages af en ny hovedperson Jardir, som desværre fremstår som yderst usympatisk. Denne del af bogen formår ikke rigtigt at fange mig. Jeg kan godt se at Jardirs rolle i bogen på sigt kan blive væsentlig, men små 300 sider i selvskab med en voldelig, kvindeundertrykkende, egocentrisk hovedperson er for meget for mig

Bogen viser også små glimt af et lidt mere nuanceret billede af dæmonerne og dette accept er helt sikkert med til at vække min interesse for også at læse den næste bog i serien.

- Yvonne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Den barske sandhed om Thor + Loke, bind 1 prøven af Emil Blichfeldt og Søren Tim Nordbo

Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Som passioneret fantasylæser og bosiddende i norden, så har jeg helt naturligt læst rigtig mange bøger som ha...