onsdag den 13. april 2022

Dukkernes ø - og andre gys af K. L. Berger

 Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner 

6 små gyserhistorier skrevet i et let sprog og rangerende fra kun en smule uhyggelig til middel uhygge, og over i ægte gys.

Jeg læser sjældent gys da jeg er en notorisk bangebuks 😳 Men da den første fortælling var rimeligt harmløs, så gav jeg mig alligevel i kast med bogen. Havde første fortælling derimod været "Under sengen", så er jeg knapt så sikker på, at jeg ville have turet at læse bogen færdig, for den historie fik godt nok min puls til at stige.

Der er enkelte steder hvor forfatteren "bortforklarer" en del af historien som ikke rigtig giver mening" - fx.: Han havde helt glemt at han ejede en kanin, så han havde skrevet Buller på hånden 🤷‍♀️ Forstået sådan, at når hovedpersonen igen glemte kaninen så skulle navnet få ham til at tænke Buller! - Ja, så må det betyde at jeg ejer en kanin. 🤔 Den slags bortforklarende tekst trækker ned på læseoplevelsen hos mig.

Jeg vil dog alligevel anbefale bogen, for målgruppen hedder 3. klasse og op, og til den målgruppe er bogen, efter min vurdering, udemærket. 

Så hvis I er til gys i en overkommelig længe så er det her et godt bud.

-Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget HI reader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Enola Holmes 1, Sagen om den forsvundne markis af Serena Blasco

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner En utrolig smuk tegneserie over Nancy Springers bog af samme navn. Sherlock Holmes lillesøster Enola bor samm...