tirsdag den 19. april 2022

Inden det blå lys falmer af Simon Zander

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner 

En læseoplevelse i særklasse.

Settingen er en dystopisk verden. Mennesker er næsten uddøde og drabelige kryb fra undergrunden hærger. I Azrone, menneskerne sidste by, lever Noel et hårdt men alligevel godt liv i Grå Zone. Han har en god kæreste, et nogenlunde arbejde og forældre der elsker ham.

Da Noel får blåkraften betyder det et liv i luksus som en af byens 5 udvalgte beskyttere - Et liv Noel altid har drømt om. Men det betyder også, at han kun har et år tilbage at leve i.

Fortællingen om Noel er både vanvittigt sørgelig og samtidig utroligt livsbekræftende.

Noels kærlighed til sin kæreste London er unik og smuk, og alligevel forstå jeg hvorfor han drages mod Brandon, under de ensomme og forvirrende dage i blå zone.

Fortællingen og karaktererne kom under læsningen helt ind under huden på mig, og bogen har efterladerladt et varigt minde. Dette er bestemt en bog som jeg vil tænke tilbage på i lang tid efter at jeg vendte sidste side.

At dette er forfatteren debut forstå jeg simpelhen ikke. Bogen er vanvittigt velskrevet, fortællingen er dyb, der er masser af interessante karakterer, gode beskrivelser uden dog at det fylder for meget. Der er spænding og fart og der er intimitet og ro. 

Bogen får mine absolut varmeste anbefalinger. 

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Petunia. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Enola Holmes 1, Sagen om den forsvundne markis af Serena Blasco

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner En utrolig smuk tegneserie over Nancy Springers bog af samme navn. Sherlock Holmes lillesøster Enola bor samm...