søndag den 17. december 2023

Dukkernes liv af T.J. Klune

 Anmeldelse 2 ud af 5 stjerner 

Omvendt Pinocchio historie sat i en dystopisk fremtid hvor maskinerne har overtaget magten. 

Jeg har tidligere læst og rost flere bøger af denne forfatter og genkender derfor stilen med de lidt svæve eksisterer på randen af samfundet. Næstekærlighed, troen på sig selv og evnen til at se godt i andre, er alle gennemgående temaer i forfatterens bøger og fylder også i denne bog.

Dukkernes liv og jeg var dog ikke et match. Jeg kan godt se bogens kvalitet og den er også godt skrevet, men for mig handler den gode læseoplevelser rigtig meget om karakterene og hvorvidt jeg kan lide dem. I Dukkernes liv var der desværre ikke en eneste karakterer som jeg kunne lide. Som fortællingen skred frem blev jeg mere om mere irriteret på dialogen, på deres personlighed og endte ca halvvejs med direkte at afsky dem - ærgerligt. 

Et andet element som ikke var et match for mig var bogens mange referencer til sex. Særligt når man tager i betragtning at hovedpersonen er aseksuel og de resterende karakterer er robotter uden seksualitet, så virkede de mange referencer til kønsorganer, sex m.v. malplaceret i bogen. 

En læseoplevelse under middel. 

Bogen er udgivet på Memoris og er modtaget som et anmeldereksemplar. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Møgmis, En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner af Sophie Souid

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Møgmis som altid prøver at dræbe sin ejer Sivert. En dag kommer kusine Marie på besøg og hu...