mandag den 11. december 2023

Ildens rige af Sarah J. Mass

 Anmeldelse 2 ud af 5 stjerner

En storslået fantasyserie nærmer sig sin afslutning.

Vi har fuldt Aelin gennem snart 11 bøger. Hun har blødt, kæmpet og elsker undervejs og det samme har mange af fortællingens bi-karakterer. Forfatteren har skabt et storslået fantasyunivers og afslutningen - det endelige opgør - er slået meget stort op.  

Spørgsmålet er om mindre kunne have gjort det? 

For mig står denne bog, ligesom sine 2 forgængere i serien, som en meget langtrukken afslutning på fortællingen. Der er alt for mange karakterer, alt for mange steder, lande, og alliancer. Alt for meget fyld og alt for lidt handling. Der er alt for mange tillægsord, alt for mange kærestepar og slet ikke nok spænding undervejs.

Nogle gange er mere ikke bedre - og i det her tilfælde så udvander den langstrakte afslutningen min læseoplevelse så meget, at jeg fremover ikke vil anbefale Throne of Glass til nye læsere og det der ærgerligt for de første bøger i serien var rigtig gode.

Læser jeg næste bog i serien? - Ja, ikke af lyst, men fordi jeg fortjener endelig at få den afslutning.

- Yvonne

Bogen er 10. del af serien Throne og Glass og er udgivet på forlaget Tellerup. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Møgmis, En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner af Sophie Souid

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Møgmis som altid prøver at dræbe sin ejer Sivert. En dag kommer kusine Marie på besøg og hu...