torsdag den 10. oktober 2019

Jammers Minde - en grafisk roman af Allan van Hansen


Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner

Efter at have set “Øgendahl og de store forfattere” på DR sad jeg tilbage med en følelse af, at “man burde jo nok læse nogle af de store klassiske danske litterære værker!”...... Meeen faktum er at jeg læser om aftenen, når ungerne er lagt i seng, efter en lang arbejdsdag, og efter at have udført diverse huslige pligter. Dvs jeg er træt! Så hvis bogen bliver for tung, falder jeg i søvn på side 4!

Men en grafik roman - det kunne jeg godt lige overskue. Så jeg gav Allan van Hansens Jammers Minde en chance. 

Bogen var middel god - ikke noget at råbe hurra for, men heller ikke dårlig. Tegningerne var udmærkede, men ikke spektakulære. Blandingen mellem tekst, tegning og dialogbokse fungerede ok, men så heller ikke mere end det. 

Alligevel får bogen 3 stjerner - primært fordi den gav mig muligheden for at lære Leonora Christina Ulfeldt lidt bedre at kende - også når jeg nu ikke magter at kaste mig over originalværket af prinsessen selv.
- Yvonne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vindmageren af Maja Lunde

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Venskab, krig, tilgivelse og barndom er nogle af emnerne i fortællingen. Det er tunge emner, men med den ret...