fredag den 5. juni 2020

Næslandet af Eva Egeskjold



Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner 


Har du læst serien om Næslandet? Hvis ja så ved du hvorfor min kat hedder Oona, og hvis nej, hvad venter du på? Se at komme i gang 🙂

Serien om Næslandet er noget af der absolut bedste danske fantasy jeg til dato har læst. Den verden som møder læseren er fyldt med magiske væsener - og her snakker vi ikke om de gængse elver, dværge, hekse figurer. Nej, Ena Egeskjold har skabt sit helt eget univers med figurer Ovisulve, Hulekrigere, formskiftere, magiske ildkviste og meget MEGET mere. 

Man bliver som læser blæst bagover af kreativiteten og suget ind af historien. Her er magtkampe, krig, lidt kærlighed, karakter udvikling, spænding - ja alt hvad man som læser kunne ønske sig.

Demne serie får mine absolutte varmeste anbefalinger.

Jeg skiftede første gang bekendtskab med denne serie på fantasy festival i Esbjerg 2017. Jeg var afsted med min ældste datter (som var knapt 12 år) og lommepengene skulle bruges på bøger a la Harry Potter, dvs masset af god historiefortælling og ikke for meget kærlighed - Næslandet var en sikker vinder. Vi har begge læst bøgerne og fået rigtig mange gode snakke om handlingen og personerne - 1000 tak til forfatteren for de mange timer du har gjort vores liv magisk. 

- Yvonne 

Næslandet er en serie på 4 bøger, de kan læses fra 11-12 år men jeg vil absolut også anbefale den voksne læser at kaste sig over serien. Bøgerne er udgivet på forlaget Andersen & Vig.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vindmageren af Maja Lunde

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Venskab, krig, tilgivelse og barndom er nogle af emnerne i fortællingen. Det er tunge emner, men med den ret...