lørdag den 13. juni 2020

Ravnedrengene af Maggie Stiefvater



Anmeldelse 2 ud af 5 stjerner 

Jeg havde store forventninger til denne bog og må desværre erkende, at de på ingen måde er blevet indfriet. 

Vi følger teenageren Blue - en pige som er vokset op i en familie af clairvoyante, men som ikke rigtig har nogle magiske evner selv. Altså ud over at hun forstærker andres og omgivelsernes magiske evner..... Dvs at hun er et magisk batteri eller noget i den stil 🤨 Det fungerer overhoved ikke for mig. Når jeg vælger at læse fantasy, så har jeg altså brug for lidt mere end et batteri til at drive historie fremad. 

Blue møder en flok rige drenge fra den lokale rigmandsskole (Ravnedrengene). Blue hader alt ved den skole og drengene som går på den (siger hun) ... men alligevel skal der ikke meget mere end en sød drengs smil til,  før hun pludselig er bedste venner med 4 af drengene..... Det går altså heller ikke i min verden. Det virker bare for utroværdig. 

Derefter bruger bogen ualmindeligt lang tid på ingenting.... Der jagtes nogle magiske jord-linjer, som muligvis kan vække en forlængst død konge, der derefter kan opfylde et ønske...... 
Først på de sidste små 100 sider begynder bogen at have spænding og magi i historien. Nu går det tilgængel meget stærkt, og forfatteren bruger ikke mange ord på forklaring eller uddybning af hændelserne - Så jeg sidder som læser forvirret tilbage efter sidste side.

- Yvonne 

Bogen er første del i serien The Raven Cycle og er udgivet på forlaget Turbine. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vindmageren af Maja Lunde

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Venskab, krig, tilgivelse og barndom er nogle af emnerne i fortællingen. Det er tunge emner, men med den ret...