søndag den 22. maj 2022

Den sorte fjer af Cressida Cowell


 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner 

Denne bog kunne meget nemt gå hen og blive en børnebogsklassiker. Bogen har i hvert fald det der skal til - En god histore, humor og karakterer man let kommer til at elske at hade, eller er det måske hade at elske 🙃

Drengen Xar er en magiker uden magiske evner, pigen Håb er en kriger med en forkærlighed for magi. Sammen drager de to på eventyr med gruppe alfer, en sovende livvagt og en ske 😉 Målet er at finde en heks, men gruppen finder mere end oprindeligt planlagt undervejs. 

Jeg grinte, jeg rystede på hovedet og jeg rullede øjne under læsningen - med andre ord, så var jeg rigtig godt underholdt undervejs. 

Bogen er læst på en weekend i sommerhuset og da jeg 3. gang spontant begyndte på en salgstale for hvorfor jeg bestemt synes Mads og Sarah skal læse bogen, så meddelte børnene mig et "Ja, ja, mor - vi HAR forstået det er en god bog 🤣

Bogen er gennemført illustreret af forfatteren selv med en skøn blanding af faktasider, almindelige illustrationer og morsomme indslag.

- Yvonne 

Bogen er første bog i serien Magikernes tid. Bogen er udgivet på forlaget Alvilda og er modtaget som et anmeldereksemplar. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vindmageren af Maja Lunde

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Venskab, krig, tilgivelse og barndom er nogle af emnerne i fortællingen. Det er tunge emner, men med den ret...