tirsdag den 13. december 2022

Et juleeventyr af Charles Dickens

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner 

Det klassiske juleeventyr der stadig i dag kan lærer os meget om julens budskab om næstekærlighed. 

Som så mange andre kendte jeg historien om Ebenezer Scrooge og hans møde med de 3 ånder for fortid, nutid og fremtid julenat, på forhånd. Men det gik op for mig, at jeg egentlig aldrig havde læst eventyret. Så da jeg fandt over denne smukke lille bog vidste jeg at jeg måtte eje den og læse den i julemåneden. En beslutning jeg bestemt ikke har fortrudt. 

Karakterer i bogen fremstår så ægte at jeg faktisk føler at jeg nu kender dem indgående - Den flittige skriver, lille Tim, Nevøen og Ekskæreste m.fl. Hvordan Dickens formår at give så meget liv til så mange forskellige karakterer på kun 140 sider er mig en gåde, men mange af nutidens forfattere vil kunne lære meget heraf. 

Læs den, lyt den, genlæs den.

Mine absolut varmeste anbefalinger. 

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Gyldendal. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Den barske sandhed om Thor + Loke, bind 1 prøven af Emil Blichfeldt og Søren Tim Nordbo

Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Som passioneret fantasylæser og bosiddende i norden, så har jeg helt naturligt læst rigtig mange bøger som ha...