søndag den 29. januar 2023

Beskytteren af Synne Kristine Eriksen

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner 

En stille fantasybog med et utrolig smukt skriftsprog. 

Sigurd bor i skoven med sin lillesøster og bedstemor, men da en stor ørn bortføre lillesøsteren, beslutter Sigurd sig for at hente søsteren tilbage. 

Bogen har en stille udvikling. Langsomt finder Sigurd ud af mere om sin familie og skovens særlige væsner, herunder de små klokkemagere, hvis klokker beskytter skoven fra Skyggerne.

Det tog mig lidt tid at se denne bogs særlige potentiale. Jeg er måske blevet lidt for vant til at fantasy er "action" fra første kapitel og til slut. Bogen her er anderledes på det punkt. Den har som sådan handling nok, men fortællingen er mere stille, endda til tider smuk. Da jeg først indså disse særlige træk, begyndte jeg at holde af bogen. 

Jeg er 100% klar til at læse resten af denne serie og min anbefaling er, at du gør det samme. 

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Turbine og er første del af serien De Tre Tyste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Havets kæmpe af Katja Brandis

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Tiago, som et en seawalker. Det betyder at han kan forvandle sig selv ind til et havdyr. Ti...