mandag den 10. april 2023

Den besatte konge af Leigh Bardugo

 


Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner 

Bogen fortsætter handlingen fra både Grisha trilogien og Six of Crows duologien og jeg kan anbefale at man læser disse 5 bøger først - Denne anmeldelse indeholder spoilers for handlingen af de første 5 bøger i serien. 

Nina er på vandring gennem is og sne for begrave Mattias i sit hjemland. Samtidig er hun spion for Ravka og forsøger at befri så mange grishaer som muligt på sin rejse.

Nikolai forsøger at holde sammen på Ravka - et forgældet land i konstant fare for krig mod sine nabolande.

Begge karakterer udvikler sig undervejs i bogen. Nina lærer at finde sig til rette med sine nye evner og sit liv om enke, samtidig med at hun finder motivationen til at leve videre i kampen mod Grisha undertrykkelsen. Nikolai bliver klogere på sine egne evner som konge - Han bevæger sig væk fra den kække dreng over mod en moden mand.

Handlingen er desværre en anelse langtrukken og flere af bikarakterene er lette at gennemskue i deres handlinger. 

Jeg må erkende at jeg ikke helt forstår hypen omkring denne bog som for mig står tilbage som middel læseoplevelse. 

- Yvonne 

Bogen er 6. del af GrishaVerse og er udgivet på forlaget CarlsenPuls. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Den barske sandhed om Thor + Loke, bind 1 prøven af Emil Blichfeldt og Søren Tim Nordbo

Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Som passioneret fantasylæser og bosiddende i norden, så har jeg helt naturligt læst rigtig mange bøger som ha...