mandag den 26. juni 2023

Løgnens træ af Frances Hardinge

 Anmeldelse 2 ud af 5 stjerner 

En ung pige som gerne vil være videnskabsmand, en præst som gerne vil være berømt, en person som søger hævn og er mystisk træ som lever af løgne. 

Jeg havde meget høje forventninger til denne bog da ideen og bagsiden virkelig fangede min interesse. Desværre står læseoplevelsen tilbage som en kedelig, nogle gange lidt rodet og skuffende oplevelse. 

For det første så er bagsideteksten = 2/3 af handlingen og på dem måde så er bogen lidt spoilet på forhånd. For det andet så savner jeg stadig svar efter at sidste side er vendt. Hvad vil bogen egentlig fortælle om -  Handler det om kvindekamp, om løgnens væsen eller om forholdet mellem børn og deres forældre. Måske lidt af det hele 🤔 Uanset svaret herpå, så fangede historien aldrig rigtig min interesse. 

Ikke en bog jeg kan anbefale. 

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Turbine. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Møgmis, En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner af Sophie Souid

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Møgmis som altid prøver at dræbe sin ejer Sivert. En dag kommer kusine Marie på besøg og hu...