søndag den 18. juni 2023

Skoven af Sarah Engell

 Anmeldelse 2 ud af 5 stjerner

Et forskningsforsøg går grueligt galt og planter og dyr tager magten tilbage. Dette er udgangspunktet for denne dystopiske ungdomsbog, som også berør savn, død, kærlighed, venskab og jalousi.

Jeg blev aldrig rigtig fanget af historien som havde et gennemgående uvirkeligt præg over sig. Ask er en nogenlunde interessant karakter, men jeg oplevede ikke rigtigt at komme ind under huden på ham under læsningen af bogen. Ask savner sin mor som lige er død, og også sin far som arbejder for meget, han savner sine gamle venskaber og savner at høre til i fællesskabet. Vi høre om dette savn igennem hele bogen, men alligevel så fremstår Ask en smule teflonbelagt igennem historien, da han ikke rigtig formår at vise sine følelser.

Hele serupet omkring at naturen overtager menneskelige følelser og derigennem søger hævn er godt fundet på. Jeg oplevede dog at det hele gik lidt for hurtigt frem for min smag, således at spændingen ikke blev bygget ordentlig op.

Alt i alt ikke en bog jeg kan anbefale.

Bogen er udgiver på forlaget CarlsenPuls.    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Møgmis, En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner af Sophie Souid

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Møgmis som altid prøver at dræbe sin ejer Sivert. En dag kommer kusine Marie på besøg og hu...