søndag den 26. november 2023

Iron Flame af Rebecca Yarros

Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner

Desværre lidt en skuffelse.

Jeg var blæst bagover af begejstring over første bog i denne serie og mine forventninger var derfor tårnhøje da denne bog udkom. Derfor føles det også lidt som en skuffelse her efter at sidste linje er læst. Ikke fordi bogen er dårlig, men den er bare slet ikke på højde med sin forgænger. 

Noget af det jeg holdt mest af i Fourth Wing var at karaktererne var unge voksne/voksne og dialogen derfor var hævet op på et niveau hvor jeg kunne spejle mig i eller følge logikken i tankerne bag. Men i Iron Flame opfører Violet sig langt hen af vejen som en usikker teenager med alt for mange tanker om hvorvidt hende og Xaden passer sammen. 

Dragerne var noget andet som jeg holdt meget af i Fourth Wing. Deres karakterer var fantastiske og gav ofte fortællingen et ekstra sarkastisk lag. I Iron Flame så gentager Tairn sig selv ofte og har kun ganske få interessante inputs til fortællingen, samtidig med at Andarna er en møgirriterende teenager gennem store dele af bogen.

"Højt at flyve, dybt at falde" som man siger og i det her tilfælde så faldt dragen ned fra himlen med et brag.

Læs bogen hvis du har læst første bog i serien - Jeg er ikke sikker på om jeg læser videre i serien herfra.

- Yvonne

Bogen er 2. del af "The Empyrean" serien og er hørt som lydbog via appen Libby.      

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Møgmis, En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner af Sophie Souid

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Møgmis som altid prøver at dræbe sin ejer Sivert. En dag kommer kusine Marie på besøg og hu...