onsdag den 18. september 2024

Carl og Dulla og alle løgnhistorierne af Carl Quist Møller

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner

Bogen handler om bydrengen Carl der bliver sendt på bondegårdsferie på Venø. Her møder han Dulla. 

Denne bog er svær at placere. 

Jeg læste de to første historier for en seks årig, og havde bestemt mig for at den var for svær, jeg fornemmede at der var meget der gik hen over hovedet på hende. Hun fastholdt dog at vi skulle læse den. 

Efter at have færdiggjort den må jeg konstatere at den var for svær, hun forstod ikke historien og sproget var også for svært, men ikke desto mindre var hun godt underholdt, fordi den er så fantasifuld og fabulerende især løgnehistorie delene. Så hjælper det også at den er fyldt med sjove illustrationer. 

Midt i bogen ville min 11 årige datter også høre med og hun forstod den og syntes også løgnehistorierne var sjove.

Derfor får bogen en anbefaling til det lidt ældre højtlæsningsbarn.

- Kenneth

Bogen er udgivet på forlaget Gyldendal og er modtaget som et anmeldereksemplar. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mys lys 1 og 2, af Clara-Amalie Vorre-Grøntved

 Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner  Letlæst fantasy.  Bøgerne er læst sammen med Katrine. Katrine fortæller om bøgerne at de er sådan lidt ok. D...