mandag den 16. september 2024

Ulykkens år, Egeskov 1, af Anne-Grethe Bjarup Riis og Thomas Rydahl

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner

Bogen starter vanvittigt spændende ud, men mister lidt tempo undervejs. 

De sidste par dage har jeg krydret mine cykelturene med denne lydbog - og først og fremmeste skal lyde ros til en behagelig oplæserstemme. 

Handlingen starter ved en bryllup som må aflyses fordi brudgommen dør og derefter følger læseren ellers huset Egeskov i ægte Downton Abbey stil over det næste år, både blandt herskabet og tyende.

Der er mange fortællerstemmer og man får flere historier fortalt samtidig. Det gør bogen varierende at læse. Bogen er velskrevet og jeg måtte tage mig selv i flere gange at cykle lidt langsommere for derved at trække tiden lidt og få lidt mere af historien med. 

Jeg kunne dog godt savne lidt karakterudvikling undervejs - De mange personer som vi møder undervejs ændre sig ikke meget i løbet af historien, og jeg er derfor ikke helt sikker på om jeg læser de øvrige bøger når de engang udkommer, men som enkeltståede læseoplevelse så får bogen en anbefaling herfra - for jeg var godt underholdt. 

- Yvonne

Bogen er udgivet på forlaget Politikken. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mys lys 1 og 2, af Clara-Amalie Vorre-Grøntved

 Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner  Letlæst fantasy.  Bøgerne er læst sammen med Katrine. Katrine fortæller om bøgerne at de er sådan lidt ok. D...