tirsdag den 27. oktober 2020

Burn af Patrick Ness

 


Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner 

Jeg havde høje forventninger til denne bog som dog kun delvist blev indfriet. 

Bogens handling foregår i flere parallelverdener anno USA i 50'erne -  hvor frygten for en atomkrig, magtfulde drager, og menneskers valg påvirker historiens gang på forskellige vis.

Vi følger pigen Sarah som i følge en gammel profeti skal stoppe en kæmpe katastrofe. Dragen Kazimir hjælper hende og den magtfulde Mitera Thea forsøger at genskabe dragernes magt.

Bogen gør det godt i sine beskrivelserne af personernes valg ml at gøre det de er opdraget til, og det omverdenen forventer af dem.

Emner som racehad, fundamentalisme, atomkrig, at miste en nærtstående, homofobi, ung kærlighed, kærlighed ml forældre og deres børn bliver altsammen berørt på meget fin vis.

Hvorfor synes jeg så ikke det er en fantastisk bog? Tja, jeg ved det ikke rigtig. Jeg blev bare ikke rigtig grebet 100% af historien, den nåede aldrig at blive rigtig spændende og jeg kom kun halvhjertet til at holde af personerne. 

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Carlsen Puls.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dræb ikke en sangfugl af Harper Lee

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner En mesterværk ud i ordentlighed overfor vores medmennesker. Atticus, den lokale advokat, opdrager 2 børn alen...