lørdag den 17. oktober 2020

Mindelandet 3 - Slægternes Fejde af Line Wenzel

 


Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner 

En perfekt afslutning på en fremragende fantasy trilogi.

Jeg elsker Line Wenzels sprog. Siderne flyver afsted mellem fingrene på mig og historien står helt skarp på nethinden undervejs. 

I denne bog er vi tidsmæssigt efter både bog 1 og 2. Vi følger den unge pige Iden. Hun er magiker fra Mindelandet og må undervejs i bogen stå utroligt meget modstand igennem. 

Iden møder i starten af bogen den lidt ældre Simen. Iden har lige mistet sine forældre og barndomshjemmet i en brand og vælger derfor at gå i Simens tjeneste som hans personlige magiker. 

Simen søger kongemagten i landet og selv om Iden har høje moralske standarder for hvor langt hun ønsker at gå i sin tjeneste, så tvinges hun flere gange undervejs til at træffe betydningsfulde moralske valg. 

Spoiler alert (kun dette afsnit)
Det sværeste for mig da jeg læste denne bog, og samtidig noget af det smukkeste, var at være vidne til, at Iden undervejs vælger at opgive sine minder om sin første kærlighed Lucas. En ung piges første kærlighed er en stor og vigtig begivenhed i hendes liv og det gør ondt på mig, da Iden til slut slet ikke kan huske at have mødt Lucas før 🥺 

Idens valg i slutningen af bogen vil jeg ikke afsløre for meget om, men blot nævne at det er vigtige emner om godt og ondt som forfatteren tager op, og hun gør det rigtig godt.

Og så er der forsiden af bogen - ja, ok jeg havde nok håbet på en drage 🐲 meeen alternativet holder faktisk også 100 % 🦅🦁

Bogen (og hele serien) får mine absolut varmeste anbefalinger. 
Personligt er jeg klar til meget mere fra Line Wenzel hånd 🤩

Bogen er udgivet på forlaget Tellerup og er sidste del i trilogien om Mindelandet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dræb ikke en sangfugl af Harper Lee

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner En mesterværk ud i ordentlighed overfor vores medmennesker. Atticus, den lokale advokat, opdrager 2 børn alen...