fredag den 17. juni 2022

Det du ikke ser af Michella Rasmussen

 Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner 

En sød teenage kærlighedshistorie og samtidig en bog om at accepterer et liv med en angstdiagnose.

Frederikke går i gymnasiet og oplever gentagne gange at blive bekymret over små forandringer som hun tolker som forstadier til kræft. Bogen centerer sig omkring Frederikkes erkendelse af at have sygdomsangst og efterfølgende at lære at leve med diagnosen.

Frederikke forelsket sig i ishockeyspilleren Emil og deres spirende kærlighedshistorie fik flere gange smilet frem under læsningen. 

Bogen er letlæst, men desværre på en sådan måde, at bogen flere gange fremstår lidt barnlig i sit udtryk. 

Og så bryder jeg mig bestemt ikke om forsiden på bogen. Og her skal jeg måske nævne, at Tellerup normalt udmærker sig ved sine meget smukke forsider. Derfor forstår jeg simpelhen ikke, hvorfor man på en bog om sygdomsangst har valgt at placere 2 personer på forside, som er ligblege, for pigens vedkommende temmelig tynd og begge iført hvidt hospitalslignende tøj. De ser faktisk lidt syge ud begge to.

Alt i alt en middel læseoplevelse. 

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Tellerup og er en selvstændig efterfølger til bogen Jeg ser dig. 

Bogen er modtaget som et anmeldereksemplar. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

2 × letlæsningsbøger af Ry Kristensen

  Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner  Bøgerne har max 2 bogstaver i alle ord og det gør dem lette at læse for begynderlæseren. Ord gentages ofte,...