søndag den 5. juni 2022

Flugten fra Danmark af Adam O.

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner 

Klimafiktion i børnehøjde. 

Verden er fyldt med skrot og havene er fyldt med plastik så da 4 søskende nødlander i Danmark på deres vej for at besøge deres bedstefar i Sverige, så må de tage alle kneb i brug for at overleve.

En hjertevarm fortælling om søskendekærlighed og om at respektere alt "levende". 

De 4 søskende får hjælp af nogle udtjente og kasserede robotter undervejs og frem spire et meget unikt venskab.

Jeg græder meget sjældent når jeg læser bogen, men denne fortællingen gik lige i hjertet.

Jeg glæder mig meget til at læse videre i serien og kan varmt anbefale andre at gøre det samme. 

- Yvonne 

Bogen er meget kraftfuld illustreret ved hver kapitel start af forfatteren selv.

Bogen er udgivet på forlaget Høst & Søn og er første del af serien Den rustne verden. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Daisy Jones & The Six af Taylor Jenkins Reid

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner  Sex, Drugs and Rock'n'roll... Jeg kan ikke andet end at beundre denne forfatter, for når hun beslutt...