tirsdag den 10. oktober 2023

Ulvegabet af Anne-Marie Vedsø Olesen

 Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner

Fenrisulven er løs og hænger Sialand. Snehild er draget ud fra Himlinge for at sone sin ugerning mod den tidligere konge og drager bl.a. gennem jætternes rige. Kongemagten er svag og trues af konspirationer fra flere sider.

Der er masser på spil i denne 3. bog om Vølven Snehild og de kapitler som har fortællingens handlig i fokus er yderst spændende. Serien har gennem alle 3 bøger været en blanding af handling og de mere poetisk/sprogligt fokuserede kapitler, hvor forfatteren imponerer med sit smukke skriftsprog. Det er min personlige oplevelse, at de sprogligt legende passager får for meget plads i denne 3. bog. Jeg synes fortsat de er utroligt smukke at læse, men de sænker tempoet i den egentligt handling.

Jeg er stadig fan af Snehild, og jeg glæder mig til at læse videre i serien når næste bog udkommer. 

En god læseoplevelse.

Bogen er 3. bind i serien Vølvens vej og er udgiver på forlaget Lindhardt og Ringhof. Bogen er modtaget som et anmeldereksemplar.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Møgmis, En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner af Sophie Souid

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Møgmis som altid prøver at dræbe sin ejer Sivert. En dag kommer kusine Marie på besøg og hu...