mandag den 14. september 2020

Skovrå af Astrid B. Z. Madsen

 


Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner 

En velfungerende og forfriskende anderledes fantasy roman. 

Vi følger Cas (Casper) som er den nye dreng i byen. Cas går på gymnasiet og skal i starten af bogen finde sig til rette i byen Granhjem.

Cas møder pigen Sara og en stille kærlighedshistorie udfolder sig på siderne - her vil jeg gerne rose forfatteren for hendes fine måde at beskrive kærligheden på. Usikkerheden, de første kærtegn, lykken ved at få bekræftelse - det hele er meget smukt beskrevet.

Og så til skoven - for det er jo en fantasy roman, ikke? Skoven i Granhjem er ikke helt normal, den er fx unaturligt hurtigt voksende. Faktisk anbefales det, at man som borger i byen, ikke færdes i skoven - for den er ikke helt venligsindet. Så selvfølgelig går vores 2 hovedpersoner ind i skoven og pludselig begynder skoven at kalde Sara til sig...

Bogens slutning er unik - jeg vil ikke spoile historien for jer, men jeg vil dog sige, at den slutning havde jeg ikke forudset og jeg var vild med den.

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget People's Press.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vindmageren af Maja Lunde

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Venskab, krig, tilgivelse og barndom er nogle af emnerne i fortællingen. Det er tunge emner, men med den ret...