mandag den 8. november 2021

Kymoras masker af Tobias Stenbæk Bro

 

Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner 

Ridderturneringer, en forsvundet brud, intriger og magtkampe.

De 3 brødre Rodrik, Cedrik og Stromfrik er tager fra byen Mågehavn til Riget i Midten hvor hertugdømmerne Sortebrønd og Flodsal skal forenes gennem ægteskab. Som en del af festlighederne er der arrangeret en stor ridderturnering og den vil Rodrik deltage i med håb om at blive udnævnt til ridder. For kun som med en udnævnt ridder kan brødrene gøre sig håb om få fortræde for kongen og tale deres sag.

Selv om stemningen er der, så er fremdriften i handlingen for langsommelig til min smag. 

Bogen er temmelig lang, og jeg oplevet desværre gang på gang afsnit og sætninger som primært fylder meget fordi indeholder består af gentagelser fx. "Manden var en legende. Han var sådan en, man kendte fra de store fortællinger."

Noget af det jeg holdt særligt meget af i de foregående bøger i serien var de 3 brødres forskellighed og særlige karaktertræk. Derfor undre det mig også, når forfatteren vælger at lade den altid snedige og beregnende Cedrik tale over sig efter at have drukket for meget vin, og den altid retskafne Rodrik svigte sin ungdomskæreste.

Alt i alt ikke helt den fortsættelse jeg havde håbet på. 

- Yvonne 

Bogen er 3. del af voksenfantasy serien Et varsel om storm og er udgivet på forlaget Ulven og Uglen. 

Bogen er modtaget som et anmeldereksemplar. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vindmageren af Maja Lunde

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Venskab, krig, tilgivelse og barndom er nogle af emnerne i fortællingen. Det er tunge emner, men med den ret...