søndag den 14. august 2022

Verdens lege af Louise Banke

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner 

Flot og let at gå til.

Jeg vil betragte bogen som en lidt spøjs 2i1 løsning. På den ene side så er den fyldt med nemme instruktioner til over 40 lege som ikke kræver ret meget andet end børn og godt humør 🤸‍♀️ På den anden side, så er bogen en foto-bog i meget stort format, fyldt med professionelle billeder fra hele verden hvor legen og barnet, men også fattigdom er i centrum. 

Grunden til at jeg synes bogen er lidt spøjs er, at jeg undre mig over hvem den er skrevet til? Den er alt andet end handy at have stående på reolen i et almindeligt hjem som søger lidt inspiration til børnelege 🙃 Men den vil helt sikkert gøre sig godt som coffee table book i et "bo bedre hjem" 💯, men det er vel næppe målgruppen 🤔

Pga af indholdet så bliver min konklusion derfor en anbefaling til at skoler, fritidsordninger eller lignende steder bør overveje at købe denne bog - Her vil den være perfekt da den kan bruges til både leg og læring. Alle andre I kan jo overveje at låne den på biblioteket, måske som inspiration til næste børnefødselsdag 😉

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Gyldendal og er modtaget som et anmeldereksemplar. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Møgmis, En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner af Sophie Souid

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Møgmis som altid prøver at dræbe sin ejer Sivert. En dag kommer kusine Marie på besøg og hu...