tirsdag den 20. september 2022

Dødedans af Carsten Bossen Christiansen

 Anmeldelse 2 ud af 5 stjerner 

Da Rayas bror og barndomsven bliver dræbt af tavse mænd iført masker, hvivles hun ind i en drabelig jagt på hævn. Bag de maskeklædte står en mægtig troldkvinde og udøver af dæmonisk magi.

Bogen har en lidt rodet start, med introduktion af mange personer og flere fortæller perspektiver. Det bliver dog bedre da fortællingen efter noget tid fokusere primært på Rayas historie.

En ting jeg rigtig godt kunne lide ved bogen var, at hovedpersonerne alle var voksne og alle med en god portion livserfaring i bagagen. Det er befriende at kunne spejle sig i karakterene som voksen læser. 

Sprogligt fungerede bogen dog ikke rigtig for mig. Jeg blev gentagne gange forvirret over hvem der sagde eller gjorde hvad, og jeg måtte læse sætninger og afsnit forfra for at finde mening i historien. 

Raya, Aein, Lynch og Hannahs fortælling er både farverig og hæsblæsende og deres jagt på svar omkring den dæmonisk magi som slog Rayas bror ihjel bringer dem vidt omkring - og ikke alt er som man først troede...

En bog jeg rigtig gerne ville have elsket, men vi var desværre ikke et match. 

- Yvonne 

Bogen er første del af serien Vogternes fald. Bogen er udgivet på forlaget Krabat og er modtaget som et anmeldereksemplar. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Møgmis, En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner af Sophie Souid

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Møgmis som altid prøver at dræbe sin ejer Sivert. En dag kommer kusine Marie på besøg og hu...