onsdag den 7. september 2022

Ondvinter af Anders Björkelid

 Anmeldelse 2 ud af 5 stjerner 

Vi følger tvillingerne Sunia og Wulf og fortællingen starten ud med, at de to har en næsten fælles bevidsthed - en slagt "vi" fortæller. Dette er nytænkende, en anelse spøjs at læse, men alligevel fedt. Desværre vælger forfatteren efter ca 100 sider at dele tvillingernes bevidsthed, så man derefter primært får historien fra pigen Sunias synsvinkel. Ærgerligt synes jeg. 

Vi følger tvillingerne fra de i starten af bogen opdager at de ikke er som andre unge mennesker, til de mod slutningen tager kampen op.

Bogen fangede mig desværre ikke rigtig. En kombination af for lidt handling og for mange gentagelser, fx beskrivelser af at Bjergfruen er både ung og gammel på samme tid osv.

Jeg havde forventet en dyster fantasybog - Men forventningerne blev desværre ikke indfriet.

Ikke en serie jeg kan anbefale og ikke en serie jeg kommer til at læse videre i.

- Yvonne 

Bogen er første del af fantasyserien Blodet og er udgivet på forlaget Ulven og Uglen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Møgmis, En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner af Sophie Souid

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Møgmis som altid prøver at dræbe sin ejer Sivert. En dag kommer kusine Marie på besøg og hu...