mandag den 12. september 2022

Trold af Rasmus Daugbjerg

 Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner 

Alderledes - på den gode måde.

Der er store dele af denne bog som jeg er fuldstændig blæst bagover af og så er der enkelte dele jeg ikke bryder mig så meget om.

Det gode først 😊: 

Fortællingen om trolden, naturen, kongen, gud og menneskerne er fremragende. De forskellige måder hvorpå mennesker takler trolden og frygten på er godt beskrevet. Sætningerne er korte og det giver historien tempo.

Så den del jeg gerne ville have været foruden 🙃:

Fortællingen om ægteparret der ønsker sig et dødfødt barn var for grotesk til min smag. Misfostre, dyresex og spisning af afføring 😬

En bog som jeg vil anbefale til dig der gerne vil udfordres lidt.

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Gutkind og er modtaget som et anmeldereksemplar. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Møgmis, En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner af Sophie Souid

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Møgmis som altid prøver at dræbe sin ejer Sivert. En dag kommer kusine Marie på besøg og hu...