mandag den 10. juli 2023

Ursiderne af Nanna Foss

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner 

Tidsrejser og plottvist. 

Det er efterhånden længe siden jeg læste de første to bøger i spektrum serien og jeg var derfor nervøs for, om jeg ville kunne huske handlingen og de mange tidsrejser. Heldigvis følger vi her i 3. bog Nasrin og eftersom hun er ny i gruppen, så får man som læser igennem hende genopfrisket plottet, evnerne og de mange karakterer. 

Nasrin er fyldt med vrede og det kommer til udtryk i historien og i hendes evne. Hendes mor er død da hun kun var 10 år, hendes far arbejder for meget, hun har ikke rigtig nogle venner - ja, selv hendes kat hvæser af hende. 

Handlingen i bogen er centeret omkring Nasrins savn af sin mor og de følelserne som følger med dette, men seriens hovedhistorie omkring tidsrejser og hvorfor og hvordan de er opstået fylder også en del.

Jeg vil ikke afsløre for meget handlingen, men blot sige at dette er en fuldstændig fremragende bog, og den og resten af serien har mine absolut varmeste anbefalinger. 

- Yvonne 

Bogen er 3. del af Spektrum serien. Bogen er oprindeligt udkommer på forlaget Tellerup, men er senere genudgivet på forlaget Gyldendal. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du så være stille af David Sundin

Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner   Forfra. Igen. Det er min tur nu! Kan en børnebog blive en yndlingsbog allerede første aften? Svaret er: Ja. ...