torsdag den 20. juli 2023

Ved fuldmåne af Ane Gudrun

 Anmeldelse 2 ud af 5 stjerner 

Uhygge, spænding og mystik.

Handlingen foregår over få dage i og omkring et nedlagt sanatorium, hvor en gruppe af unge mennesker hvivles ind i et blodigt mysteriet om ondskab, ånder i skoven, varulve og sindsyge. 

Ingeborg er splittet mellem to drenge, den hun elsker og den som elsker hende. Skal hun vælge det sikre valg eller det mystiske?

Bogen hylder forskelligheden blandt mennesker og jeg er personligt særligt glad for den nørdede Haady som er en rigtig fin bikarakter.

Jeg havde desværre en oplevelse af at handlingen startede op midt i fortællingen og jeg savnede at få "starten" med. Fra første kapitel er der skruet helt op for uhyggen og jeg er nok mere til, at en stemningen bygges langsomt op. Jeg ville fx gerne have haft Ingeborg og Sylvesters forhistorie mere med, da trekantsdramaet ellers føles lidt "uægte". Ingeborg fremstod ikke særlig sympatisk i sin håndtering af situationen mellem hende og Jalte og jeg tror, at en mere udførlig beskrivelse af forhistorien ville have gjort at jeg som læser bedre havde kunne forstå Ingeborg.

Hvis du er til uhygge/triller som er hurtig læst og med fuld smæk på fra første kapitel så er bogen måske noget for dig, også selv om den ikke lige var min kop te 😉. 

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Ravn og er modtaget som et anmeldereksemplar. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du så være stille af David Sundin

Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner   Forfra. Igen. Det er min tur nu! Kan en børnebog blive en yndlingsbog allerede første aften? Svaret er: Ja. ...