tirsdag den 7. juli 2020

Øglejægerne 1 - Kloens Klippe af Camilla Wamdahl



Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner 

Bogen handler om Ærild som bor på planeten Nærv. Ærild tilhører Nærvs oprindelige befolkning vårlenerne. Planeten er blevet angrebet af parasitter, men ved menneskernes hjælp har planeten og vårlenerne formået at opbygge et rimeligt forsvar mod parasitternes kontinuerlige angreb. Dette forsvar bygger bl.a. på at menneskerne udnytter vårlenernes arbejdskraft til at høste zårnplanter og til at tæmme flyveøgler.

Ærilds lillesøster bliver taget til fange af parasitterne som ung, og Ærilds højeste ønske bliver herefter, at vokse sig stor og tage kampen op mod parasitterne for at hævne sin søster. 

Jeg læser normalt ikke sci-fi bøger - men hertil i historien er jeg ok med. Bogen er fortalt på en underholdende måde, tempoet i historien er fint og jeg får som læser løbende en god forståelse for de klasseskel der er på planeten.

Men derefter bliver historien lidt  for weird for min smag, bl.a. med noget kropsbytteri 👽😬 Jeg er ikke sikker på at sci-fi er min kommende favorit genre 🤔

- Yvonne 

Bogen er første del i science fantasy trilogien om Øglejægerne og er udgivet på forlaget Gyldendal. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Møgmis, En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner af Sophie Souid

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Møgmis som altid prøver at dræbe sin ejer Sivert. En dag kommer kusine Marie på besøg og hu...