søndag den 23. januar 2022

Byttedyr af Lise Villadsen

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner

Er du klar til en uhyggelig stemning som kryber lige så stille ind på dig? Så skal du læse denne bog.

Det er ikke så ofte jeg læser krimier, men jeg har læst andre af forfatterens bøger og ved derfor at hun, bedre end de fleste, kan skrive troværdige karakterer og scener frem. Derfor måtte jeg selvfølgelig også læse Byttedyr.

Vi følger den 16 årige Wilma der tager et år på udveksling til Florida´s varme og sumpede områder. Vi finder lige så stille ud af, at Wilma har en fortid som sætter hende i et lidt andet lys end “bare” at være en ung dansk udvekslingsstudent. Så da unge piger begynder at forsvinde i området, går Wilma på jagt efter en morder…

Jeg vil helst ikke afsløre for meget af bogens handling og nøjes derfor bare med at rose den for sine skumle karakterer og sit uforudsigelig plot 🤫

- Yvonne

Bogen er udgivet på forlaget Gyldendal. Jeg har hørt lydbogs version og kan varmt anbefale den udgave. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dræb ikke en sangfugl af Harper Lee

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner En mesterværk ud i ordentlighed overfor vores medmennesker. Atticus, den lokale advokat, opdrager 2 børn alen...