torsdag den 14. januar 2021

Den fantastiske skrivestafet - Kapitel 3 - Dybstrejferen af Mikkel Vendelboe

 Førstehåndsindtryk 

Bedst som man troede at det ikke kunne udvikle sig værre for Jorime, Massel og Athme, så dukker et magisk kæmpevæsen op. Klippefolket står fortsat for døren og døden ser ud til at være det eneste sikre resultat heraf.

Historien fortælles fra Athmes synsvinkel og man mærker for alvor modsætningsforholdet imellem de to grene af guder i historien.

Tilsæt hertil en over 4 meter høj Reptilphorus med savtakkede tænder (Jeg ved ikke med jer, men jeg forestiller mig en moster stor dinosaurus her) - ja, så har du essensen af kapitlet 3. Ups, glemte jeg at nævne, at der er mere end en dino 😉

Jeg har aldrig læst noget af Mikkel Vendelboe før, og måske derfor lagde jeg særligt mærke sproget. Om det var mængden af tillægsord,  eller udpenslingen af detaljer ved skabningerne ved jeg ikke, men det var anderledes, specielt, måske endda helt sit eget. (Hvis du skulle være i tvivl, så er det altdå en god ting 😊)

- Yvonne 

Illustrationen er lavet af Jørgen Pedersen fra bechart.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Havets kæmpe af Katja Brandis

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Tiago, som et en seawalker. Det betyder at han kan forvandle sig selv ind til et havdyr. Ti...