lørdag den 19. februar 2022

Midnatskronen af Sarah J. Mass

Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner

Jeg kunne godt lide første bog i serien, men havde dog enkelte forbehold, da jeg synes at Celaena Sardothien, Adarlans angiveligt farligste snigmorder, var en anelse for blødsøden. Men jeg skal da lige love for at 2. bind i serien får skruet op for tempoet og mængden af blod. Ja tak, skal lyde herfra.

Celaena passer sit job som kongens forkæmper, men i det skjulte modarbejder hun tronen. Hun ønsker egentlig ikke at indgå direkte i modstandskampen, modsat hendes veninde prinsesse Nehemia, men da kampen pludselig bliver personlig tager hun aligevel sværdet op.

Jeg er vild med Celaena mørke og dødbringende side. Og jeg er helt tosset med Mort - den sarkastiske magiske dørhammer. Kærlighedshistorien mellem Celaena og kaptajn Westfall er episk - heftig, lidenskabelig.

Alt i alt en virkelig god 2er og jeg er bestemt klar til at læse videre i serien.

- Yvonne

Bogen er 2.  del af fantasyserien Thone of Glass og er udgivet på forlaget Tellerup.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vindmageren af Maja Lunde

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Venskab, krig, tilgivelse og barndom er nogle af emnerne i fortællingen. Det er tunge emner, men med den ret...