fredag den 18. august 2023

Magikernes tid 3, Heksekongen, af Cressida Cowell

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner

Bogen er en god kombination af et hæsblæsende tempo, sjove bemærkninger og stemningsfyldte illustrationer. 

De 3 venner Xar, Håb og Roar jagter ingredienserne til en besværgelse som kan gøre det af med de onde hekse for altid, og i mens jagter deres forældre dem fordi de er stukket af hjemmefra. Og da Håbs mor og Xars far er dødsfjender (og tidligere kærester) så kan dette næsten kun føre til en masse fjollede situationer. 

Jeg var som voksen læser særdeles godt underholdt undervejs, hvilket formentlig skyldes at jeg godt kan lide en lidt fjollet fortælling. Flere gange sad jeg og smilte for mig selv, særligt når de to forældre drøftede udfordringerne ved børneopdragelse.

Emner som venskab, frygt, familie og kærlighed bliver omtalt i historien, alt på en ordentlig måde med masser af smil og en lidt underspillet livsvisdom vævet ind i historien.

Jeg kan varmt anbefale denne bog til mellemtrinnet og op, og også til den voksne læser der kan lide en god fortælling som ikke tager sig selv alt for højtideligt.

- Yvonne

Bogen er udgivet på forlaget Alvilda.  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du så være stille af David Sundin

Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner   Forfra. Igen. Det er min tur nu! Kan en børnebog blive en yndlingsbog allerede første aften? Svaret er: Ja. ...