søndag den 13. december 2020

Den fantastiske skrivestafet - Kapitel 2 - En best lugt af magi af Sidsel Sander Mittet

 

Førstehåndsindtryk 

Historien tager fart og læseren præsenteres fra første ord for en kampscene med blod, fjer og sved. Jeg kan se hvert et hug af Jorimes økse for mig - og man fornemmer tydeligt, at dette ikke er den første kampscene forfatteren har skrevet.

Men kampen er ulige - Jorime må trække det tunge læs og da de to magiker, kultmageren Athme og ligæderen Massel, begge er afskåret fra at bruge deres magiske kræfter.

Vores hovedpersoner søger tilflugt i en forladt bygning - Barrikadere sig bag døren og håber på... beder til, at Klippefolket ikke kommer.

Undervejs får læseren små glimt af Jorimes fortid - og den er bestemt ikke køn. Men er hun nu også selv så uskyldig endda?

Igen sad jeg på kanten af stolen under læsningen - Jeg kender godt Sidsel Sander Mittens skrivestil, men det er efterhånden længe siden jeg har tilbragt tid sammen med hendes bøger. Heldigvis så har jeg Bjergtaget trilogien stående på reolen (helt ulæst) - Vi ses i 2021 Sidsel - du er lige rykket opad på min alt for lange TBR.  

Illustrationen er lavet af dygtige Breth Design. Hvis du holder af dansk fantasy, så har du helt sikkert nogle af hendes flotte forsider stående i reolen. Jeg har ikke ord som helt kan beskrive hvor utrolig dygtig jeg synes hun er - så det bliver kort og godt et WOW herfra til illustrationen af reptilfuglen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Møgmis, En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner af Sophie Souid

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Møgmis som altid prøver at dræbe sin ejer Sivert. En dag kommer kusine Marie på besøg og hu...