lørdag den 5. december 2020

Den gådefulde sorte blomst af Anna Ruhe

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner 

Historien starter hvor bog 1 sluttede. Børnene Luzie, Mats og Benno har netop forvist gartneren Willem fra Villa Evie og fra Duftapoteket, og børnene skal så småt lære at finde sig til rette som duftapotekere.

Freden vare dog kun kortvarigt, idet De Evige ikke har i sinde at opgive deres evige liv, og derfor tager alle midler i brug for igen at få adgang til meteorpulveret, som er en nødvendighed ingrediens for fremstillingen af deres livsgivende duft. 

Luzie, Mats og Benno ender med at jagte Willem og meteorpulveren tværs gennem landet. Undervejs møder de den gamle Duftapoteker Daan de Bruijn, en ældgammel baronesse og en særlig sort blomst.

Jeg er vild med historien, tempoet er højt, personerne gennemgår en troværdig udvikling, dialogen er velskrevet - alt i alt får denne bogserie igen mine varmeste anbefalinger. Faktisk så meget, at jeg allerede har anbefalet den til "min mødregruppe" 🤣 Grin I bare - men de tøser er nogle af mine kæreste veninder, så når de spørger "Hvilket bog skal min store datter læse - Bogen skal være spændende, ikke for svært og alligevel have en historie som gør at læsningen bliver en fornøjelse og ikke en pligt?" Og jeg så anbefaler denne bogserie - så er det altså stort. 😊

Bogen er egnet til store børn - fra ca 10 år og op. Men bestemt også den voksne læser som trænger til en sød og velskrevet bog.

- Yvonne 👍

Bogen er 2. del af fantasyserien om Duftapoteket og er udgivet på forlaget Straarup & Co.

Bogen er modtaget som anmeldereksemplar. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dræb ikke en sangfugl af Harper Lee

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner En mesterværk ud i ordentlighed overfor vores medmennesker. Atticus, den lokale advokat, opdrager 2 børn alen...