torsdag den 16. december 2021

Drengen de kaldte jul af Matt Haig

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner

Jeg har haft lidt svært ved at finde JULEBOGEN i år. Jeg har startet på et par stykker uden rigtigt at blive fanget, lige indtil jeg åbnede denne bog. Ud strømmede julestemning, humor, et frist fortællersprog og de dejligste illustrationer. Allerede første aften læste jeg 100 sider (den er letlæst), og bogen var læst færdig 3 dage. 

Vi følger drengen Nikolas, han er fattig, men har et godt hjerte. Da hans far drager mod Det Høje Nord og ikke kommer tilbage, beslutter Nikolas sig for at følge efter for at finde ud af hvad der er sket. Dette bliver starten på et eventyr der både byder på glæde, sorg, magi og en masse nisser.

Jeg kan varmt anbefale denne bog til store og små. Til dig som elsker julen og dig som trænger til en god historie. Læs den selv, læse den højt, giv den i mandelgave. Så længe du spreder det glade budskab om Fader Jul og troen på at intet er umuligt.

- Yvonne

Bogen er humoristisk illustreret af Chris Mould.

Bogen er udgivet på forlaget Albert og er modtaget som et anmeldereksemplar . 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vindmageren af Maja Lunde

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Venskab, krig, tilgivelse og barndom er nogle af emnerne i fortællingen. Det er tunge emner, men med den ret...