tirsdag den 28. december 2021

Noget er på vej, 24 fortællinger om nordisk folketro, Antologi fra forlaget Krabat

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner 

Dette blev bogen som overbeviste mig om at antologier og noveller er noget for mig 😁

En rigtig god samling af små korte fortællinger med masser af interessante  væsner, uhygge, overtro og stemningsfyldte scener.

Langt størstedelen af novellerne i bogen er gode, rigtig gode eller fantastiske og kun ganske få faldt ikke i min smag.

Jeg vil særligt rose Sinus Reuss for fortællingen Ormegården som er første novelle i bogen og som sætter stemningen helt perfekt for resten af bogen. 

Nicoline Kjærsgaard Møller for novellen Bare grave for at introducere mig for gravsoen - En forfatter jeg har planer om at holde godt øje med i fremtiden 👍

Mette Engel-Holm for en novelle med et fremragende sprog og hendes søster Malene Fabricius Holm for at få mig helt ud på kanten af stolen.

Maria Pihl Bergtsen for en virkelig god historie leveret på få sider.

Ros skal også gå til de lidt mere kendte forfattere som Thea Astrid, Signe Fahl og Kat Lassen som alle levende knivskarpe fortællinger på hver deres måde 👏

En uhyggelig fortælling med brug af det skønne sønderjyske sprog blev leveret af Judith Annette Sølvkjær.

Og for at sætte punktum for bogen i bedste stil tager vi på en hårrejsende togtur sammen med forfatteren Barbara Beatrice Davidsen.

Derfor skal derfor lyde en klar anbefaling om at læse denne bog. 

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Krabat. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vindmageren af Maja Lunde

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Venskab, krig, tilgivelse og barndom er nogle af emnerne i fortællingen. Det er tunge emner, men med den ret...