søndag den 4. april 2021

Hvordan man overlever døden af Kasper Lapp

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner 

Lad mig slå en ting helt fast - Denne bog ligner absolut intet jeg tidligere har læst. Allerede derfor har den mine varmeste anbefalinger.

Robert vil begå selvmord. Alt er klart. Afskedsbrevet er skrevet. Hjælpemidlerne indkøbt og han er kørt ned på havnen. Lige før han kaster sig i vandet bliver han stoppet af Victor. 

Robert og Victor kender som sådan ikke rigtig hinanden, og de passer egentlig heller ikke særligt godt sammen som venner. Men når nu Robert alligevel skal dø i dag, så mener Victor, at de lige så godt kan tilbringe dagen sammen og leve livet fuldt ud. 

Robert følger med Victor, dog under løftet om, at selvmordet kun skal vente til midnat. Sammen oplever de en dag med masser af halvplat lommefilosofi og dødsyg humor - og det fungerer bare i bogen! For hvornår kan man bedre reflektere lidt over meningen med livet, end når man står med den en fod i graven.

Bogen er 2. del i sin slutning - jeg skal ikke spoile her hvad det mere bestemt går ud på, men blot bemærke, at jeg havde foretrukket at bogen sluttede på side 101, frem for side 106. Læs bogen og fortæl mig meget gerne om du er enig med mig.

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Calibat og er modtaget som et anmeldereksemplar.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dræb ikke en sangfugl af Harper Lee

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner En mesterværk ud i ordentlighed overfor vores medmennesker. Atticus, den lokale advokat, opdrager 2 børn alen...