torsdag den 8. april 2021

Nøglebæreren af Clara-Amalie Vorre-Grøntved

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner

Bogen handler om Fea. Hun hedder egentlig Ofelia, men alle kalder hende Fea undtagen hendes far. Feas bedste ven hedder Mia. De skal ud og købe brød. Fea vil gerne danse, men det siger hendes far, at det må hun ikke. Der er noget galt med hendes far. Han vil ikke sige hvad det er.

Der er noget med et brev. Lige pludselig skal de besøge hendes tante Emma, men Fea siger at hun ikke har en tante. Tanten er en gammel dame som Fea ikke kender og hendes far går uden at sige farvel. Fea skal bo hos den gamle dame. 

Fea vil finde sin far, men den gamle dame siger at han gik ud af bagdøren, men der er ingen bagdør i huset. Fea vil stjæle en nøgle til kælderen for at lede efter hendes far der, men den gamle dame opdager hende.

Fea får fat i nøglen. Hun går ind af en dør med en fugl på. Fuglen som er på døren taler til Fea - Den siger hun er nøglebæreren.

Jeg kan godt lide bogen, fordi den er spændende og også lidt uhyggelig. Jeg synes det er lidt ondt, at hendes far bare at går, men jeg tror at det er den gamle dames skyld. Jeg synes Fea er meget modig.

- Sarah 9 år.

Bogen er flot illustreret i farver af Tina Burholt. 

Bogen er første del i fantasy-serien “Elverkongens datter” og er udgivet på forlaget Elysion. Bogen er skrevet i Lix 15.

Bogen er modtaget som et anmeldereksemplar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Daisy Jones & The Six af Taylor Jenkins Reid

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner  Sex, Drugs and Rock'n'roll... Jeg kan ikke andet end at beundre denne forfatter, for når hun beslutt...