søndag den 25. juli 2021

I døden og videre af Jacob Kokkedal

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner

Jeg elsker denne bog - SLUT på den anmeldelsen!

Ej, men helt ærligt hvordan skal jeg forklare denne læseoplevelse for jer. Hvordan skal jeg dog kunne formidle min begejstring, så I sådan RIGTIGT forstår det?

 Vi følger vandringsmanden Balt - en drukkenbolt med en mørk fortid. Balt ønsker ikke længere at blande sig i denne verdens problemer. Men så møder han den unge kongesøn Eumon - en svækling opvokset i en verden af krigere. Tilfældighederne (eller måske skæbnen) sender de to ud på en rejse sammen i en verden fyldt med magi, krig og sære skabninger. En verden hvor ens gerninger udgør forskellen mellem livet eller døden. 

Det er en kompleks verden læseren præsenteres for. Der er mange forskelligartede karakterer og et stort verdenskort. Jeg benyttede derfor kortet i bogen rigtig meget undervejs i læsningen og ville ønske at der også havde været et tilhørende person/race register. 

Jeg hører til den generation som har spillet WOW (World of Warcraft), Baldur´s Gate og Neverwinter Nights m.fl. Men efter jeg er blevet (rigtig) voksen (og fået en masse børn), så har jeg ikke rigtigt kunne finde tiden (ofte 100+ timer) som sådan et computerspil kræver at gennemfører. Så 1000 tak Jacob Kokkedal. Tak for at fører mig i bogform igennem en actionmættet historie, fuldt med alle de sære væsner i form af minotaurer, kentaurer, mørkelver, orker, magiker og dværge som jeg kender og savner. En historie fyldt med helte og magi, masser af kamp og interessante karakter.

Jeg vælger livet (og helt sikkert også at læse videre) i denne serie. Er du til Sværd og Trolddoms historier og god voksenfantasy, så vil jeg kraftigt anbefale dig denne bog.

- Yvonne

Bogen er første del af fantasyserien Den trofaste bror og er udgivet på forlaget Ulven og Uglen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Møgmis, En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner af Sophie Souid

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Møgmis som altid prøver at dræbe sin ejer Sivert. En dag kommer kusine Marie på besøg og hu...