lørdag den 3. juli 2021

Sallys far har mandeinfluenza af Thomas Brunstrøm

 

Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner 

En højtlæsningsbog som byder på en morsom historie, lidt livslærdom og illustrationer som næsten er en historie i sig selv (særligt lillebror Eddie er hylende morsom at følge på illustrationerne)

Sally er syg, men hendes far synes ikke det er alvorligt nok til at hun skal blive hjemme fra skole. Da Sally kommer hjem fra skole er far blevet syg - og der er tale om den særligt alvorlige og muligvis dødelige mandeinfluenza.

Bogen er læst højt for Katrine på 7 år og for lillesøster Elisa på knapt 3 år. Storesøster Sarah på 9 år har selv læst historien. 

Katrine fortæller:

Jeg tror altså ikke rigtig på at Sallys far tabte sin arm da han var syg. Jeg er heller ikke sikker på at mandeinfluenza er en rigtig sygdom. 

Jeg synes det er hyggeligt at de bliver hjemme fra skole en ekstra dag, det kunne jeg godt tænke mig at prøve engang. 

Bogen er illustreret af Thorbjørn Christoffersen.

Bogen er udgivet på forlaget Carlsen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Møgmis, En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner af Sophie Souid

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Møgmis som altid prøver at dræbe sin ejer Sivert. En dag kommer kusine Marie på besøg og hu...