lørdag den 1. maj 2021

Lugnasad af K. L. Berger

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner

Denne bog består af lige dele flydende sprog, kontinuerlig spændingsopbygning og interessante karakterer.

En sommerlejr for unge mennesker - helt afskåret fra omverdenen. Nye venskaber opstår, samtidigt med at mystikken langsomt krybber ind over øen. Der er underlige lyde i skoven og flere lejrdeltagere som pludseligt forsvinder.

Vi følger 3 hovedpersoner: Smukke Charlotte som flygter fra sine forældre som ikke forstår hende. Den homoseksuelle Alex der slås med andres fordomme. Og kloge Benjamin som har alt sin viden fra bøger, men i hverdagen ingen venner har. Sammen med 27 andre unge mennesker skal de tilbringe 10 sommerdage på øen Lugnasad - En oplevelse som de langtfra alle slipper fra med livet i behold.

Jeg læser normalt ikke gys/horror bøger, men bogens fantasyelement tiltræk mig, og da jeg allerede kender nogle af forfatterens andre bøger, så gav jeg denne bog en chance - en beslutning jeg bestemt ikke fortryder. 

- Yvonne

Bogen er udgivet på forlaget Tellerup.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dræb ikke en sangfugl af Harper Lee

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner En mesterværk ud i ordentlighed overfor vores medmennesker. Atticus, den lokale advokat, opdrager 2 børn alen...