lørdag den 7. november 2020

Dag 0 - Mørkehav af Annemette Gravgaard Larsen

 


Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner 

Forestil dig et klart lys 💥 efterfuldt af at du og dine venner er de eneste mennesker tilbage i verden 😱

Sådan starter denne fantasybog og det bliver kun mere farefuldt herefter...

Vi følger teenager Lasse, hans lillesøster Elli, deres gode ven Lea og vennerne Anders og Storm. Børnene kommer ved et tilfælde til at befinde sig under jorden i en gammel bunker da "lyset" kommer, og de er derfor tilsyneladende de eneste tilbageværende mennesker i verden. 

Børnene søger naturligvis efter en forklaring og efter andre mennesker, hvilket betyder at de begiver sig afsted... Men meget er forandret i verden - og der er en ny ondskab som ingen kunne forudse 🦅🐾

Det er en barsk omgang børnene kommer ud for i bogen - jeg vil derfor ikke anbefale bogen for de helt unge fantasy læsere. 
Og så en lille tilføjelse. Min egen søn Mads på 10 år har netop læst bogen - og bortset fra en enkelt scene midt i bogen som var lidt hård, så var Mads nøjagtig lige så vild med bogen som jeg var.

Personligt er jeg rigtig glad for bogen. Den er spændende og meget velskrevet, så siderne flyver afsted. 

Jeg er klar til bog 2 - og det gerne meget snart. (Jeg tror på dig, Lasse 🤞 du skal nok klare det)

Bogen er første del af fantasyserien Dag 0 og er er udgivet på forlaget Straarup & Co.

Bogen er modtaget som anmeldereksemplar. 

Yvonne 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Daisy Jones & The Six af Taylor Jenkins Reid

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner  Sex, Drugs and Rock'n'roll... Jeg kan ikke andet end at beundre denne forfatter, for når hun beslutt...