mandag den 16. november 2020

Frederikke kommer til at stjæle af Rikke Ella Andrup

 


Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner 

Bogen handler om pigen Frederikke der ved et uheld kommer til at stjæle en pakke tyggegummi i et supermarked. 

Frederikke har efterfølgende meget dårlig samvittighed - for tyve kommer jo i fængsel. Frederikke har ondt i maven og tænker hele tiden på tyggegummipakken, som hun har gemt væk, så mor ikke opdager den.

Til sidst beslutter Frederikke sig for at betro sig til sin storesøster. Sammen finder de to piger modet til at sige det til mor, som heldigvis ikke bliver sur. 

Bogen slutter med at Frederikke går tilbage til supermarkedet og af egne lommepenge betaler for tyggegummipakken og på den måde oplever at få tilgivelse. 

Bogen er læst som højtlæsning for Katrine på 7 år, som også er den der har givet bogen de 5 stjerner 🤩 og kalder bogen rigtig god. 

Katrine og jeg snakkede bagefter om at stjæle. Hun fortæller: "Jeg er også kommet til at tage noget engang som ikke var mit. Men Sarah blev ikke sur. Hun sagde bare, at jeg skulle passe godt på det og give det tilbage når jeg var færdig."
Jeg er vild med bøger som kan sætte gang i den slags samtaler 👏

Katrine fortæller at det bedste i bogen er da Frederikke siger "det" til mor. ☺

Bogen er udgivet på forlaget Petunia og har flotte illustrationer af Ane Gudrun. 

Bogen er modtaget som et anmeldereksemplar. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Havets kæmpe af Katja Brandis

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Tiago, som et en seawalker. Det betyder at han kan forvandle sig selv ind til et havdyr. Ti...